Praat samen over later: Social media

Aan de slag met social media.

Scrol naar beneden voor de downloads.

Sociale media bieden een snelle en effectieve manier om een breed publiek te bereiken. Met posts die prikkelen om na te denken en te praten over gezond ouder worden, bereiken we een groot deel van de inwoners.

Eigen kanalen inzetten

Via je eigen kanalen heb je een groot bereik naar je eigen doelgroep. Deel de berichten, en help het gesprek over de toekomst van ouder worden naar een groter publiek te brengen. Liever in je eigen huisstijl communiceren? Je kunt natuurlijk ook zelf content maken rondom de thema’s zorg, wonen en sociaal.

Tips

  • Verwijs in lokale communicatie door naar jouw eigen voorliggende voorziening waar inwoners het gesprek kunnen voeren. Dit kan de sociale kaart zijn, een verwijzer, of pagina op eigen gemeentepagina.
  • Bekijk de contentkalender om de content vanuit je eigen organisatie aan te laten sluiten op de campagnepagina. Let op! Eind april wordt de contentplanning geüpdate met captions en meer organische berichten.

Wat doen we regionaal?

Om de campagne ‘Praat samen over later’ regionaal uit te rollen, maken we gebruik van sociale media. De campagne heeft een pagina op Facebook en Instagram. Via deze kanalen verspreiden we organische posts (onbetaald) en advertenties (betaald).

Organische posts

Organische posts zijn berichten die je op social media plaatst zonder ervoor te betalen. Ze verschijnen op de tijdlijn van je volgers, of mensen die geïnteresseerd zijn in het onderwerp waar je over post. Het bereik hangt af van de hoeveelheid interactie (likes, reacties, shares) die je op je berichten krijgt.

Met de organische posts zorgen we ervoor dat de pagina van de campagne inhoudelijk geladen wordt. Vanaf mei verschijnen 2 keer per week organische posts op de kanalen.

Advertenties

Advertenties zijn betaalde berichten die je op social media kunt plaatsen om een groter en gerichter publiek te bereiken. Je betaalt om je bericht voor specifieke doelgroepen zichtbaar te maken. Ook voor mensen die je niet volgen.

Met advertenties targetten op de hele regio Twente. Hiermee zorgen we voor een groot, regionaal bereik. Daarnaast hoef jij dus geen advertenties in te kopen en kan je jouw doelgroep gericht bereiken via organische berichten. We starten op 6 mei ’25 met adverteren. We werken datagestuurd, waardoor de exacte momenten van de advertenties tijdens de looptijd van de campagne bepaald worden.

Downloads

Download de organische social media posts hieronder en gebruik ze ook voor je eigen kanalen. Benieuwd naar de berichten die op de kanalen van Praat samen over later verschijnen? Bekijk de contentkalender hier. Let op! Eind april wordt de contentplanning geüpdate met captions en meer organische berichten.

Adviesvragen:

Dilemma’s:

Vertel eens:

Ga naar de volledige toolkit.

Meld je aan
voor de nieuwsbrief!

1